Herstellen en sporten na de bevalling; waar begin je?

Mama zijn is topsport!

Hoe begin je met sporten na de bevalling? Een fysiek sterk lichaam en mentaal in balans zijn maakt daarin een groot verschil in hoe je het moederschap ervaart. Heel de dag door til je je kindje én alles wat daarbij komt kijken: van kinderwagen tot maxicosy. De kans op het teveel of verkeerd belasten van je spierkorset (buik en bekkenbodemspieren), is groot. Je lichaam heeft veel te verduren gehad tijdens de zwangerschap en de bevalling. Naast tijd en rust heb je ook de juiste aanpak nodig om krachtig te herstellen. Maar waar begin je?

 

Klachten en blessures voorkomen met opbouwen van sporten na de bevalling

Wij zien regelmatig dat vrouwen rondlopen met klachten en blessures die zij hebben overgehouden aan de zwangerschap. Denk aan urineverlies, bekkenklachten, rugklachten en verminderde kracht in de buikspieren.

Dit soort klachten beïnvloedt niet alleen het sportplezier en de sportprestaties maar dus ook de kwaliteit van leven en het alledaagse functioneren. Beginnen met sporten na de bevalling is de eerste stap.

 

Reguliere personal trainer vs PowerMama trainer

De gemiddelde personal trainer heeft weinig tot niets geleerd over training geven tijdens en na de zwangerschap, simpelweg omdat reguliere sportopleidingen deze kennis niet aanbieden. Met Powermama wel! Je krijgt deskundige en professionele begeleiding in een kwetsbare periode met maatwerk oefeningen om overbelasting te voorkomen.

 

Je herstel stimuleren met starten met sporten na de bevalling:

  • groeit je zelfvertrouwen
  • voel je jezelf sterker
  • boek je voelbaar resultaat
  • voorkom je blijvende schade aan je spieren
  • ervaar je (h)erkenning bij andere mama’s
  • leer bewust je nieuwe lichaam kennen
  • je wordt mentaal en fysiek weerbaarder en veerkrachtiger

 

Jouw batterij gaat langer mee en je spreekwoordelijke lontje wordt langer. Ontmoet andere mama´s en voel je gesteund. Samen is veel leuker dan alleen.

Powermama core restore

Voor wie?

Het PowerMama Core Restore Programma is voor alle moeders die recent bevallen zijn (6 weken na een vaginale bevalling en 8-10 weken na een keizersnede) maar ook voor vrouwen die nog niet eerder gesport hebben na hun bevalling. Daarnaast is het programma ook geschikt voor vrouwen met een (blijvende)diastase of wanneer ze specifiek aandacht willen besteden aan de buikspieren. De focus ligt op herstel herstel van het spierkorset. Het opnieuw leren voelen van de verschillende lagen buikspieren en het aan- en ontspannen van je bekkenbodemspieren.

 

Wat kan je verwachten van de Power Mama core restore cursus?

De juiste balans in je opbouwfase van je activiteiten is cruciaal om goed te herstellen van een bevalling. Na afloop kun je verantwoord starten met de PowerMama bootcamp lessen of met je eigen (sport)activiteiten.

  • 5 weken
  • 5 dames
  • vaste groep
  • houdingsanalyse + diastase check
  • begin & eindmeting
  • maandagavond 20.30 – 21.30 uur – Veldhoven
  • € 85,00

 

Startdata:

3 oktober – alle data: 3, 10, 17, 24, 31 oktober

14 november – alle data: 14, 21, 28 november en 5, 12 december

2 januari – alle data: 2, 9, 16, 23, 30 januari 2023

 

Locatie bijgebouw PUUR Verloskunde – Veldhoven

Ben je op dit moment nog zwanger? Lees dan hier alle informatie over de alles-in-een wekelijkse zwangerschapscursus. 

Wil je je voorbereiden samen met je partner? Klik hier voor de eenmalige bevalcursus met partner in groep of privé.

 

 

Sporten met PowerMama Bootcamp 

De Powermama bootcamp is er voor zwangere vrouwen die zo sterk en fit mogelijk willen blijven tijdens de zwangerschap en moeders die na de bevalling weer willen herstellen. Het is een gemixte groep. De oefeningen kunnen worden aangepast naar ieders niveau.

We doen functionele krachttraining met speciale aandacht voor de core, bekkenbodem, ademhaling en houding. Ook komt mobiliteit en ontspanning aan bod.

Ben je net bevallen? Begin dan met sporten na de bevalling met de core restore 5 weken cursus zodat je daarna in kunt stromen bij de PowerMama bootcamp.

  • Losse lessen
  • 60 minuten
  • max 12 deelneemsters

 

Wil jij als eerste de mogelijkheid krijgen om je aan te melden voor de Powermama Bootcamp? Meld je dan hieronder aan voor de wachtlijst!

    Ik ontvang graag antwoord via:

    Wat anderen vinden van Lang Leven Mama