Herstellen en sporten na de bevalling; waar begin je?

Mama zijn is topsport!

Een fysiek sterk lichaam en mentaal in balans zijn maakt daarin een groot verschil in hoe je het moederschap ervaart. Heel de dag door til je je kindje én alles wat daarbij komt kijken: van kinderwagen tot maxicosy. De kans op het teveel of verkeerd belasten van je spierkorset (buik en bekkenbodemspieren), is groot. Je lichaam heeft veel te verduren gehad tijdens de zwangerschap en de bevalling. Naast tijd en rust heb je ook de juiste aanpak nodig om krachtig te herstellen. Maar waar begin je?

 

Onder begeleiding van gespecialiseerde pre- en postnataal fitnesstrainer; dat maakt het verschil!

Deskundige en professionele begeleiding in een kwetsbare periode met maatwerk oefeningen om overbelasting te voorkomen. Door actief met je herstel aan de slag te gaan:

  • groeit je zelfvertrouwen
  • voel je jezelf sterker
  • boek je voelbaar resultaat
  • voorkom je blijvende schade aan je spieren
  • ervaar je (h)erkenning bij andere mama’s
  • leer bewust je nieuwe lichaam kennen
  • je wordt mentaal en fysiek weerbaarder en veerkrachtiger

 

Jouw batterij gaat langer mee en je spreekwoordelijke lontje wordt langer. Ontmoet andere mama´s en voel je gesteund. Samen is veel leuker dan alleen. Kijk hieronder voor de programma’s!

 

Programma 1: Core restore (5 weken)

Het herstelprogramma voor na de bevalling waar mama’s vanaf +- 6 weken postpartum aan mee kunnen doen. Ook als de bevalling langer geleden is ben je van harte welkom. In dit programma ligt de focus op herstel van het spierkorset. Het opnieuw leren voelen van de verschillende lagen buikspieren en het aan- en ontspannen van je bekkenbodemspieren.

 

De juiste balans in je opbouwfase van je activiteiten is cruciaal om goed te herstellen van een bevalling. Na afloop kun je verantwoord starten met de PowerMama bootcamp lessen of met je eigen (sport)activiteiten.

  • Duur: 5 weken – vaste groep
  • Inclusief: houdingsanalyse + diastase check
  • Maximaal aantal deelnemers: 5 voor intensieve begeleiding per deelneemster
  • Wanneer: maandagavond 20.30 – 21.30 uur
  • Kosten: € 85,00

 

Start volgende groep: 3 oktober 

Meld je hieronder aan: let op – vol = vol!

Programma 2: Powermama bootcamp  

De PowerMama bootcamp is er voor zwangere vrouwen die zo sterk en fit mogelijk willen blijven tijdens de zwangerschap en moeders die na de bevalling weer willen herstellen. Het is een gemixte groep. De oefeningen kunnen worden aangepast naar ieders niveau.

We doen functionele krachttraining in een kleine groep (max 10) met speciale aandacht voor de core, bekkenbodem, ademhaling en houding. Ook komt mobiliteit en ontspanning aan bod.

Na de bevalling doe je eerst core restore en daarna kun je weer instromen bij de PowerMama bootcamp.

  • Losse lessen
  • 60 minuten
  • max 10 deelneemsters

 

Vanaf november 2022. Stay tuned!

 

Jij wil toch ook een sprintje kunnen trekken of samen met je kind op de trampoline kunnen spelen zonder in je broek te plassen?

Wat anderen vinden van Lang Leven Mama